Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

Κείμενο "Πρωτοβουλίας Μαθητών Έδεσσας"



Κείμενο 
"Πρωτοβουλίας Μαθητών Έδεσσας"




Παραθέτουμε το ακριβές κείμενο που συνυπέγραψε η πρωτοβουλία μαθητών και το επέδωσε στις διευθύντριες των τριών σχολικών μονάδων της Έδεσσας. 

Αξιότιμοι κύριοι Διευθυντές,

Με αφορμή τη μεθαυριανή συγκέντρωση και το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία, πήραμε το θάρρος να κινητοποιηθούμε, έστω έμμεσα, για να σας καταθέσουμε κάποιες σκέψεις και προβληματισμούς μας. Με αυτόν τον τρόπο επιθυμούμε να σας αποδείξουμε ότι δεν παραμένουμε απαθείς και αμέτοχοι στα προβλήματα που αφορούν την πατρίδα μας. Πρώτα πρώτα γιατί είμαστε Έλληνες. Είμαστε οι αυριανοί πολίτες αυτής της χώρας. Το μέλλον ανοίγεται μπροστά μας. Πρέπει, λοιπόν, να συμμετέχουμε ενεργά στη λήψη αποφάσεων που μας αφορούν άμεσα .Το ζήτημα της Μακεδονίας είναι σήμερα πιο κρίσιμο από ποτέ. Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση αλυτρωτισμού από μια γειτονική-μικρή-χώρα,η οποία με πρόφαση το όνομα διεκδικεί κομμάτι της ιστορίας μας. Γεννηθήκαμε στη χώρα όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Μέγας Αλέξανδρος, ο βασιλιάς των Μακεδόνων. Ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε ελληνικά και διέδωσε στα πέρατα της οικουμένης τον ελληνικό πολιτισμό. ΔΕΝ ήταν σλάβος. Από την ιστορία γνωρίζουμε ότι οι σλάβοι κατοίκησαν σε περιοχή της βυζαντινής αυτοκρατορίας μεταξύ 6ου και 7ου αιώνα. μ.Χ. Για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας ανέπτυξαν ένα κίνημα με σκοπό τη διεκδίκηση της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ακόμη και στην περιοχή μας, πληθυσμιακές ομάδες που δεν έχουν ελληνική συνείδηση και νιώθουν ότι καταπιέζονται. Αναρωτιόμαστε λοιπόν εμείς, πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοια άτομα σε μια τέτοια εποχή. Στην εποχή της εξέλιξης. Στην εποχή της τεχνολογίας που καθιστά ευκολότερη την ενημέρωση και έμμεσα την προσωπική μόρφωση του καθενός. Στην εποχή της ανάπτυξης. Σε μια εποχή που όλοι μας ελπίζουμε και αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο. Και περνάμε στο ερώτημα, πώς θα προκύψει το καλύτερο αυτό αύριο όταν η πλειονότητα των νέων υστερεί σε θέματα μόρφωσης; Και κάπου εδώ γίνεται ο παραλληλισμός του θέματος αυτού με το σχολείο. Ο ρόλος του σχολείου είναι να μορφώνει τους νέους και να τους προετοιμάζει ως μελλοντικούς πολίτες. Πότε ασχολήθηκαν, λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί με θέματα της επικαιρότητας; Πότε επιχείρησαν να καλλιεργήσουν την πολύπλευρη προσωπικότητα του μαθητή; Πότε προσπάθησαν να δημιουργήσουν την παραμικρή πολιτική και κοινωνική συνείδηση των μαθητών; Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν νέοι, οι οποίοι δεν έχουν καμία επίγνωση των προβλημάτων του έξω κόσμου. Του κόσμου δηλαδή που σε λίγα χρόνια θα βρεθούν αντιμέτωποι. Αποκαλείτε τη γενιά σας ως «η γενιά που απέτυχε στον αγώνα για ένα βελτιωμένο κόσμο» και ταυτοχρόνως τη δική μας ως «η αποχαυνωμένη γενιά της τεχνολογίας», «η αμέτοχη γενιά». Επιθυμείτε μια γενιά που θα αλλάξει το μέλλον. Μια γενιά που θα σώσει τον κόσμο. Και το χειρότερο. Δεν προσπαθεί κανείς γι’αυτό. 

Αρχικά, είναι χρέος του σχολείου να ενημερώνει τους μαθητές για τα κοινωνικά δρώμενα. Έτσι, αίτημά μας είναι να πραγματοποιηθεί μια ενημέρωση, στην οποία όλοι οι μαθητές θα αποκτήσουν επίγνωση επάνω στο θέμα της Μακεδονίας. Με αυτόν τον τρόπο περισσότεροι Έλληνες θα βρίσκονται ενάντια των επιθετικών προθέσεων της γειτονικής μας χώρας. Γεγονός το οποίοι θα συντελέσει στην υπεράσπιση του ονόματος «Μακεδονία» και της ιστορίας που διακατέχεται πίσω από αυτό το όνομα. Δεν μπορεί να μας «κλέβουν» μια τόσο σημαντική ιστορία για τα εδάφη μας και εμείς να αδιαφορούμε πλήρως. Ήρθε η στιγμή που πρέπει να δράσουμε! Εάν δεν το γνωρίζετε ήδη, πολλά σχολεία σε διάφορα μέρη της Ελλάδος συμμετέχουν στον αγώνα αυτόν, είτε εκφράζοντας τις απόψεις τους διατυπώνοντας συνθήματα σε πανό, είτε παίρνοντας μέρος στο συλλαλητήριο που πραγματοποιείται σε λίγες μέρες. Έτσι, επιθυμώντας να μετέχει και η πόλη μας σε αυτόν τον αγώνα, αποφασίσαμε να δράσουμε με κρυφές κινήσεις, καθώς γνωρίζαμε πως μια τέτοια πράξη πιθανόν δεν θα γινόταν αποδεκτή από τους σχολικούς φορείς. 

Ζητούμε συγχώρεση εάν προκλήθηκε ή προκληθεί η οποιαδήποτε αναστάτωση στο χώρο του σχολείου, αλλά ίσως να έπρεπε να γίνει κάτι ανάλογο, ώστε να καταφέρουμε να κινητοποιήσουμε έναν τόσο πολύτιμο φορέα της ζωής όλων μας. Θα θέλαμε να επισημάνουμε πως η πράξη μας δεν συνιστά βανδαλισμό του χώρου του σχολείου, αντιθέτως ενισχύει τη θέση της σχολικής κοινότητας στην επικαιρότητα. Για το λόγο αυτό, η οποιαδήποτε προσπάθεια αναίρεσης της πράξης μας θα ληφθεί ως αδιαφορία για το μείζον αυτό θέμα. Τέλος, θα ήταν εύλογο να αναφέρουμε πως μια τέτοια πράξη είναι αδύνατον να τιμωρηθεί. Ο χώρος του σχολείου μάς παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης ιδεών και απόψεων. Όταν, λοιπόν, το αίσθημα πατριωτισμού κινείται στα πλαίσια της λογικής και οι ενέργειες που χρησιμοποιούνται για την εκδήλωσή του κινούνται κι αυτές στα όρια της νομιμότητας, η τιμωρία μιας ανάλογης πράξης(κατά την οποία δεν διαπράττεται κανένα αδίκημα και δεν παραβιάζεται κανένας νόμος)αποτελεί παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επομένως, θα θέλαμε να τονίσουμε πως το να μπείτε σε μια διαδικασία διερεύνησης, εύρεσης και τιμωρίας των πιθανών μαθητών του οποιουδήποτε σχολείου δεν ωφελεί σε τίποτα. Η πράξη είναι καθαρά πατριωτική και γίνεται με καλές προθέσεις. Η οποιαδήποτε κατάσταση αναστάτωσης δεν είναι επιθυμητή. Είστε ελεύθεροι να επιλέξετε εάν θα κρατήσετε τα πανό που δημιουργήσαμε συμμετέχοντας στον αγώνα αυτόν ή όχι. Η κατανόησή σας θα μας τιμήσει εξαιρετικά. Η απόφαση δική σας. Ευελπιστούμε η όλη αυτή προσπάθεια να μην διαπεράσει τη σκέψη σας σαν να μη συνέβη ποτέ. Είμαστε η γενιά της αλλαγής. Η γενιά του μέλλοντος. Βοηθήστε με αυτή τη μικρή πράξη αποδοχής των αιτημάτων μας. Βοηθήστε στη βελτίωση αυτής της κοινωνίας. Βοηθήστε! 

Μερικοί συνειδητοποιημένοι μαθητές

Παρασκευή, 19-1-2018

 ''Ακόμη.... αφού κατέβηκε το πανό του 1ου ΓΕΛ κάποιος μαθητής ανήρτησε μία φωτογραφία με μία σερβιέτα κολλημένη έξω από την αίθουσα των καθηγητών. Η σερβιέτα αυτή βρισκόταν επι ώρες εκεί χωρίς να την πάρει κανένας υπεύθυνος. Προφανώς, η σερβιέτα προάγει τον πολιτισμό, ενώ τα πανό είναι προιόν βανδαλισμού και αναρχίας και τα αναγραφώμενα δεν συμφωνούν με τα αυτονόητα. Το μήνυμα είναι ένα και κανείς δεν θα μας εμποδίσει να το μεταδώσουμε: Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. Όλοι μαζί πρέπει να υπερασπιστούμε τον τόπο μας και θα το κάνουμε.''

Μερικοί συνειδητοποιημένοι μαθητές



Δεν υπάρχουν σχόλια: